Rimas Jankūnas. Lietuvos sveikatos sistemą graužia korupcijos ir nekompetencijos vėžys

LSMU docentas. Kandidatas Petrašiūnų -Gričiupio vienmandatėje apygardoje.  Daugiamandačiame sąraše Nr. 15.

Sveikatos apsaugos ministerija (toliau SAM) yra ligų gydymo, o ne sveikatos apsaugos ministerija, nesuprantanti, kas yra sveikata. SAM ketverių metų veiklos įvertinimas – pirma vieta pasaulyje pagal perteklines
mirtis. Po sveikatos reformos, kainavusios 800 mln. eurų, SAM saviems nupirko privatų sveikatos draudimą už pinigus žmonių, kurių sveikatos priežiūros įstaigas griovė. Užuot aiškinusi, kas naudinga sveikatai, SAM vykdė savireklamą bei dezinformacijos kampaniją. Prie to prisidėjo visuomenės sveikatos profesoriai ir biologai, užmiršę savo sritį ir patarinėję Vyriausybei apie tai, ko neišmano.

Kažin, kiek baudžiamųjų bylų sulauks SAM už ketverių metų veiklą?

  1. Dėl COVID vakcinų pirkimo ir utilizavimo (prokuratūra jau vykdo tyrimą). Daug jų pirkta net kai to aiškiai nereikėjo: 2023 metams – už daugiau kaip 70 mln. EUR. Iš viso daugiau kaip pusė padovanota ar utilizuota.
  2. Dėl COVID valdymui skirtų lėšų švaistymo: kam panaudoti daugiau kaip 3 mlrd. EUR, nei SAM, nei LRV nežino.
  3. Dėl sąlygų falsifikatams sudarymo: SAM leido pažeidinėti Farmacijos įstatymą, įvežant COVID vakcinų pakuotes be apsaugos priemonių.
  4. Dėl dezinformacijos ir eksperimentinių vaistų reklamos: žinoma, kad SAM melagingai teigė, jog COVID vakcinos sustabdys COVID plitimą bei garantavo 100 % apsaugą nuo sunkios ligos ir mirties. Bylos dėl melo ir dezinformacijos jau nagrinėjamos kelių JAV valstijų teismuose.
  5. Dėl sąlygų žmogaus teisių pažeidimams sudarymo, nesuteikiant visapusiškos informacijos, pažeidžiant informuoto sutikimo principą bei apgaule ir prievarta suleidžiant eksperimentinių preparatų.
  6. Dėl švietimo įstaigoms įstaigoms išsiųstų pasibaigusio tinkamumo laiko COVID testų.

Viso to pasekmė – prastėjanti gyventojų sveikata ir didėjančios išlaidos jos priežiūrai. Daugelis linkę problemas spręsti vaistais, kurie dažnai tik pašalina simptomus ir užmaskuoja problemą. Vaistų reklamos daugėja, jų vartojama vis daugiau, bet sveikatos tai neprideda.

Juodą darbą daro maisto pramonė, sveikus produktus keisdama skaniu, pigiai pagaminamu, bet smarkiai perdirbtu, vitaminų ir mineralų netekusiu sveikatai kenksmingu energiniu šlamštu.

Turtingoms korporacijoms pavyko nupirkti korporatyvinę žiniasklaidą, korumpuoti ar apkvailinti dalį politikų ir teismų. Konstitucinis teismas kaip ekspertą medicininiu klausimu pasikvietė biologijos bakalaurą. Finansiniai interesai įtakoja sveikatos intervencijas, įskaitant vaistų skyrimą, profilaktikos programas ir gydomąsias procedūras. Prasidėjo net mokslo korumpavimas.

Anot I. Vėgėlės, esame liudininkai gimstančios naujos tvarkos, kurioje nacionalinių valstybių elgesio modelius diktuoja tarptautinių organizacijų ir verslo struktūrų konglomeratas: PSO kartu su vaistų pramone. Tokioje struktūroje žmogaus teisės ir laisvės yra gerbiamos tiek, kiek nepažeidžia kaštų ir naudos principo.

Rugsėjį penkios valstybės pradeda testuoti Europos skiepų kortelę, kuri gali tapti žmogaus teisių pažeidinėjimo ir diskriminacijos priemone. Tai pavojinga ir žmogaus teisėms, ir sveikatai, nes vakcinų vartojimas nėra pagrįstas ilgalaikiais kokybiškais poveikio sveikatai tyrimais, o vakcinacijos kalendoriai įvairiose šalyse smarkiai skiriasi.

Sveikatos politika turi tarnauti gyventojų, o ne stambiojo verslo interesams. Būtina:

  1. Pertvarkyti visuomenės sveikatos sritį, kad ji skatintų sveiką gyvenimo būdą – taikyti priemones sveikai mitybai ir fiziniam krūviui užtikrinti, įskaitant švietimą, mokestines lengvatas ir kt.
  2. Niekams švaistomas lėšas nukreipti gydytojų ir slaugos specialistų atlyginimams.
  3. Nuimti biurokratinę naštą nuo sveikatos priežiūros specialistų, pvz. įvairių perteklinių pažymų pildymą ir licencijų atnaujinimą kas 5 metus.
  4. Panaikinti perteklines SAM funkcijas, sustabdyti sveikatos sistemos reformą, perduoti didžiąją sprendimų dalį savivaldybėms ir apsvarstyti, kam reikalinga pati SAM.
  5. Sureguliuoti santykį tarp visuomeninės ir privačios medicinos (dabar privačios gydymo įstaigos turi geresnes konkurencijos sąlygas, nes turi teisę imti priemokas ir atsirinkti norimus pacientus).
  6. Įgyvendinti griežtas farmacijos lobizmo ir interesų konfliktų atskleidimo taisykles. Užtikrinti kvalifikacijos tobulinimo nepriklausomumą nuo farmacijos pramonės. Skatinti nepriklausomus mokslinius tyrimus. Riboti vaistų ir vaistinių reklamą, skatinti vaistinių veiklą regionuose.
  7. Užtikrinti juridinę atsakomybę už laisvo apsisprendimo teisės pažeidimus.
  8. Peržiūrėti per paskutinius 4 metus SAM priimtus teisės aktus ir panaikinti neadekvačius, pvz. savo darbuotojams nupirktą sveikatos draudimą, ministro įsakymą dėl lyties keitimo ir pan.

 

LVŽS naujienlaiškis


    Sutinku su privatumo politika.